Rynek Infrastruktury
Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację dostarczonych wniosków. Tym samym GDDKiA poznała już firmy zainteresowane budową całego odcinka S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód.
Wnioski zostały złożone przez konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, Skanska, konsorcjum Mirbud i Erbedim, konsorcjum OHL i Molewski, Intercor, Energopol-Szczecin, Budimex, Bunte Polska, konsorcjum Pol-Aqua i Dragados, konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty-Łódź, konsorcjum Aldesa, konsorcjum Porr i Teerag-Asdag, konsorcjum Mota-Engil i Warbud, Bilfinger Infrastructure oraz firmę Astaldi.
Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie prawie 37-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17, który podzielono na trzy części. Pierwsza to około 15,2 km od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli. Kolejna to 8,7-kilometrowa obwodnica tej miejscowości. Ostatni odcinek biegnący od Kołbieli do obwodnicy Garwolina ma 13 km długości.
Na każdą z części wpłynęło po 14 wniosków złożonych przez 15 firm i konsorcjów. Do drugiego etapu GDDKiA zaprosi tych wykonawców, których wiedza, doświadczenie, potencjał kadrowy orz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniania warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu.
Generalna Dyrekcja przewiduje, że umowy z wykonawcami zostaną podpisane jeszcze w tym roku, a realizacja prac potrwa 34-37 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zadaniem wykonawców będzie opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie wybudowanie trasy. Kierowcy będą mogli przejechać nowym odcinkiem trasy S17 najwcześniej w II kwartale 2018 roku.